Consument bezuinigt op verzekeringen

Vanwege de aanhoudende economische crisis en de forse verhoging van de assurantiebelasting gaan steeds meer consumenten hun huidige verzekeringen omzetten naar een goedkopere verzekering. Autoverzekeringen zijn hierbij veruit favoriet. Een autoverzekering afsluiten is voor de verzekeraar zeker geen garantie dat deze verzekering jaren bij hen zal blijven bestaan. Als het niet mogelijk is om snel over te stappen naar een andere verzekeraar wordt nog eens kritisch gekeken naar de dekking die men in veel gevallen gaat terugschroeven.

Naast het terugschroeven van dekkingen is volgens independer ook nog eens 30% overgestapt naar een andere autoverzekeraar om de uitgaven verder omlaag te brengen.

Waar consumenten (terecht) kritisch zijn op de uitgaven met betrekking tot de verzekeringen, lijkt het nog altijd niet te lukken om de consumenten ook naar hun geldlening te laten kijken. Veel consumenten betalen nog altijd teveel rente op hun lening bij de ABN Amro, ING of Rabobank of dure verzendhuiskredieten of creditcards.
Het groeperen van deze kredieten en omsluiten naar één voordelig krediet kan in veel gevallen honderden Euro’s per jaar voordeel opleveren.
De consumenten kan tientjes per jaar op de autoverzekering besparen maar laten daarmee honderden Euro’s per jaar op hun krediet liggen.

Wat gaat er mis?

Wat er waarschijnlijk mis gaat is dat de consument geen vertrouwen heeft in tussenpersonen en daarom, voor het veilige gevoel, bij de te dure bank of creditcardmaatschappijen blijven zitten. Dit vertrouwens is geschonden in het DSB tijdperk, waar woekerpolissen werden gesloten en de consumenten in veel gevallen opgezadeld werden met veel te dure en onnodige verzkeringen.
DSB is echter al 5 jaar failliet en toch stapt de consument nog niet massaal over. Vertrouwen komt immers “te voet en gaat te paard”.

Wat is er veranderd?

Er is bijzonder veel veranderd. Waar in het verleden veel met verborgen provisies werd gewerkt voor verzekeringen werken nagenoeg alle aanbieders nu op een heldere en transparante manier. Voor een (aanvullende) verzekering wordt er tegenwoordig een netto verzekering (zonder provisie) aangeboden. Daarnaast rekent de bemiddelaar dan een bedrag voor het bemiddelen en de nazorg van de verzekering. U krijgt hier een aparte factuur voor waardoor het volledig helder en transparant is wat u gaat betalen voor de dienstverlening.

Direct een geldlening aanvragen.

Wilt u weten wat Kredietconcurrent voor u kan doen om uw te dure leningen samen te voegen tot een voordelig krediet? Vraag dan direct, gratis en vrijblijvend uw offerte aan en kijk wat de voordelen zijn van een geldlening bij Kredietconcurrent!