Let op! Geld lenen kost geld Logo Kredietwaarschuwing

010 - 3138637 Ma - Vrij, 09.00 - 17.00u
Bel me terug Stuur een verzoek
Offerte aanvragen
Toggle menu

Benodigde documenten

Als u een lening wilt afsluiten, heeft de bank documenten van u nodig om na te gaan of het gewenste bedrag verantwoord geleend kan worden. Er zijn een aantal documenten die u bij het aanvragen een lening altijd moet verstrekken. Hieronder vindt u een kort overzicht.

  • Een kopie van een geldig legitimatiebewijs

    Om uw identiteit vast te stellen vraagt de bank altijd om een kopie van een geldig legitimatiebewijs. Bij de meeste banken wordt een rijbewijs ook als geldig legitimatiebewijs geaccepteerd. Dit is echter niet bij alle banken het geval. Na het aanvragen van een offerte, melden we in een begeleidende mail welke legitimatiebewijzen worden geaccepteerd.

    Houd er rekening mee dat er bij gebruik van een rijbewijs of een ID-kaart zowel een kopie van de voorzijde als van de achterzijde gemaakt dient te worden. Ook bij het nieuwe paspoort, dat tien jaar geldig is, hebben wij een kopie van de achterzijde van de houderpagina nodig. Hier staat namelijk uw BSN-nummer op vermeld.

  • Kopie van een recente loonstrook/inkomensspecificatie

    Als u een lening wilt afsluiten, moet u over voldoende inkomen beschikken. De bank controleert uw inkomen aan de hand van een recente loonstrook of, bij een uitkering, een uitkerings- of inkomstenspecificatie.

    Hierbij wordt naar verschillende gegevens gekeken, waarbij het belangrijkste gegeven uw bruto maandsalaris is. De bank rekent dit bruto salaris zelf om naar een netto salaris en bepaalt vervolgens op basis van dit netto salaris de maximale hoogte van een verantwoorde lening.

    Verder wordt er ook gekeken naar uw datum in dienst, en wordt er gekeken of u al dan te maken heeft met loonbeslag. Aan personen met loonbeslag wordt geen financiering verstrekt.

  • Bankafschriften

    Het laatste document waar de bank standaard om zal vragen, is een bankafschrift met bijschrijving van uw inkomsten en, indien van toepassing, afschrijving van uw woonlasten. Daarnaast moeten ook andere bij- en afschrijvingen over een bepaalde periode zichtbaar zijn. Hoe lang die periode precies is, verschilt per bank.

    Alle bij en afschrijvingen moeten zichtbaar zijn op deze afschriften en er mogen geen zaken worden doorgehaald. Dit is niet omdat de bank precies wil weten waar u uw geld aan uitgeeft, maar de bank wil wel rekening houden met eventuele financiële problemen en kijken bijvoorbeeld naar posten die te maken hebben met deurwaarders of incassobureaus.

    Wij zullen u in onze begeleidende mail laten weten voor welke periode wij bankafschriften van u nodig hebben. Aangezien er meestal gebruik gemaakt wordt van internetbankieren, sturen wij met iedere offerte een uitleg mee hoe u uw bankafschriften kunt downloaden via internetbankieren.

  • Overige documenten voor een lening

    Tot slot zijn er nog een aantal documenten die alleen in bepaalde situaties benodigd zijn. Als u bijvoorbeeld uw lening wilt oversluiten, dan hebben wij een overzicht nodig waaruit blijkt wat op dit moment het uitstaande saldo is. Indien wij extra documenten nodig hebben, vermelden wij dit in de mail die u ontvangt na het aanvragen van een offerte. Deze mail bevat een duidelijke specificatie van alle documenten die wij nodig hebben voor het verwerken en indienen van uw aanvraag.


Logo NVF
Logo KiFiD
Logo AFM
Logo Autoriteit Persoonsgegevens
Tevreden klanten
Uitmuntende service
Lage rente 4,1%

Werkwijze

Wilt u meer weten over geld lenen? Kredietconcurrent helpt u graag verder. Via onze website kunt u geheel kosteloos en vrijblijvend een kredietofferte aanvragen. Hieronder leggen wij u uit hoe het werkt. Welke stappen u kunt nemen, en waar u rekening mee zou kunnen of moeten houden.

01.

Kiezen

Bepaal eerst of u een persoonlijk lening of doorlopend krediet wilt afsluiten. Wij raden u aan om in deze fase de informatie over de kredietvormen op onze website door te nemen, zodat u weet waar u voor kiest en op de hoogte bent van de verschillen. Daarnaast moet u in deze fase ook bepalen hoeveel geld u wilt lenen. Leen nooit meer dan u daadwerkelijk nodig heeft, geld lenen kost immers geld.

02.

Aanvragen

U vult het digitale aanvraagformulier in om uw voordelige geldlening aan te vragen. U krijgt van Kredietconcurrent per e-mail een ontvangstbevestiging en wij nemen op werkdagen binnen 24 uur contact met u op om uw aanvraag te bevestigen en eventuele ontbrekende gegevens te completeren. Na de bevestiging wordt de aanvraag getoetst bij Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel.

03.

Vergelijken

Nadat onze partnerbanken uw aanvraag hebben goedgekeurd, ontvangt u binnen enkele uren het aanbod in een duidelijk overzicht. Hierdoor kunt u de rente en voorwaarden eenvoudig en in een oogopslag vergelijken. Na uw goedkeuring ontvangt u van ons per e-mail het contract en het ESIC-formulier (Europese standaardinformatie inzake consumentenkrediet). Hierna wordt contact met u opgenomen om na te gaan of het contract goed is ontvangen.

04.

Tekenen en uitbetalen

Als laatste stap moet u het contract uitprinten, ondertekenen en vervolgens inscannen en terugsturen. Wij zullen na de ontvangst van het ondertekende contract direct controleren of het juist en volledig is ingevuld en alle overige zaken voor u regelen. Wanneer het contract correct is ingevuld en ondertekend, ontvangt u het geld binnen 2 dagen op uw bankrekening.

Bel ons

Bel ons geheel vrijblijvend

010 - 3138637
Stuur een mail

Stuur ons een bericht via e-mail

info@kredietconcurrent.nl
Terugbelverzoek

Laat ons u terug bellen